miercuri, 25 august 2010

Rugăciunea cea mai scurtă



Dumnezeule, milostiv fii mie păcătosului.
Dumnezeule, curăţeşte păcatele mele şi mă miluieşte.


RUGĂCIUNEA CEA MAI SCURTĂ


La semnul Sfintei Cruci
În numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. Amin

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul. Amin

Prea Sfântă Treime, miluieşte-ne pe noi.


DOXOLOGIA MICĂ
una din cele mai vechi rugăciuni

Slavă Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh, şi acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin

La vreme de necaz şi ispită
Se rosteşte tare sau în gând, cu mintea şi inima, făcând parte din rugăciunea necurmată. Repetată de 40 de ori, este plata păcatelor noastre de peste zi.

Doamne miluieşte.
sau
Iisuse, miluieşte-mă.
sau
Hristoase, miluieşte-mă.
sau
Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă.
sau
Prea Sfântă Treime, miluieşte-mă.
sau
Maica lui Dumnezeu, miluieşte-mă.
sau
Îngerul lui Hristos, miluieşte-mă.
sau
Sfinte (pomeneşte numele sfântului al cărui nume îl porţi) ocrotitorul meu, miluieşte-mă.
sau toate laoalaltă.


CELE 12 ÎNCHINĂCIUNI
Se pot rosti oricând, dar mai ales în Postul Mare, repetându-se toate de tei ori.

Dumnezeule, milostiv fii mie, păcătosului.
(o închinăciune)
Dumnezeule, curăţeşte-mă pe mine păcătosul.
(o închinăciune)
Cela ce m-ai zidit, Dumnezeule, miluieşte-mă.
(o închinăciune)
Fără de număr am greşti, Doamne, iartă-mă.
(o închinăciune)


STIHURI DIN PSALMI
Se poate alege şi învăţa pe de rost orice verset din Psaltire.

La nevoie de ajutor:
Grăbeşte, Doamne, de-mi ajută! Doamne, vino degrab în ajutorul meu! (Ps. 69,1)
Eu sunt necăjit şi sărac, Dumnezeule, vino degrab în ajutorul meu! Nu zăbovi, Doamne, că tu eşti scutul şi izbăvitorul meu! (Ps. 69,7)

La necazuri:
Dă-mi, Doamne, ajutor la vreme de necaz. (Ps. 59,12)
Dumnezeule, milostiveşte-te spre noi şi ne binecuvintează! Fă să strălucească faţa ta peste noi! (Ps. 66,1)
Ajutorul meu vine de la Domnul, cel ce a făcut cerul şi pământul. (Ps. 120,2)

La asupriri:
Scoală, Doamne, mântuieşte-mă, Dumnezeule. (Ps. 3,7)
Doamne, cine este ca tine, cel ce izbăveşti pe cel slab din mâna celui mai tare decât el, şi pe cel sărac şi necajit de cel ce îl jefuieşte. (Ps. 34, 10)
Scoală, Doamne, în apărarea mea! Ridică-te, Dumnezeul meu, în sprijinul dreptăţii mele! (Ps. 34, 23)
Dumnezeule, nu tăcea! Nu tăcea, nici te odihni, Dumnezeule! (Ps. 82, 1)
Miluieşte-ne, Doamne, miluieşte-ne că ne-am săturat de ocară. (Ps. 122, 5)
Scapă-mă, Doamne, de omul viclean, şi de bărbatul nedrept mă izbăveşte! (Ps. 139, 1)

La deznădejde:
Dumnezeu a mântuirea şi slava me; Dumnezeu este ajutorul meu; nădejdea mea e în Dumnezeu. (Ps. 61, 7)
Doamne, Dumnezeul puterilor, ferice de omul cel ce nădăjduieşte în tine! (Ps. 83, 13)
Ridică-ne iar, Dumnezeul, mântuirii noastre, şi-ţi abate mânia ta de la noi. (Ps. 84, 4)

Când ai greşit:
Cercetează-mă, Dumnezeule, şi cunoaşte inima mea! Cercetează-mă şi află cugetele mele! (Ps. 138, 23)

Pentru iertarea păcatelor:
Ajută-ne, Dumnezeule, Mântuitorul nostru, pentru slava numelui tău! Izbăveşte-ne şi ne iartă nouă păcatele pentru numele tău! (Ps. 79, 9)
Învaţă-mă, Doamne, căile tale şi voi merge în adevărul tău! Întăreşte, în sufletul meu, frica de numele tău! (Ps. 85, 11)

Când mulţumeşti lui Dumnezeu:
Gata este inima mea, Dumnezeule, gata este inima mea! (Ps. 107, 1)
Slăbite-voi, Doamne, din toată inima mea şi înaintea îngerilor te voi cânta, că ai aascultat toate graiurile gurii mele! (Ps. 137, 1)
Închina-mă-voi la biserica ta cea sfântă şi voi slăvi numele tău, pentru mila şi credincioşia ta, că ţi-ai preamărit peste tot numele tău. (Ps. 137, 2)
În toate zilele te voi binecuvânta şi voi lăuda numele tău în veac şi în veacul veacului! (Ps. 144, 2)
Fie numele Domnului binecuvântat, de acum până în veac. (Ps. 112, 2)

Făgăduinţe faţă de Dumnezeu:
Chematu-te-am din toată inima mea, auzi-mă, Doamne, şi voi păzi aşezămintele tale! (Ps. 118, 145)
Dorit-am, Doamne, mântuirea ta, şi legea ta e desfătarea mea! (Ps. 118, 174)

Pentru slăvirea lui Dumnezeu:
Slăvi-te-vom, Dumnezeule, slăpvi-te-vom! Chema-vom numele tău şi vom vesti toate minunile tale! (Ps. 74, 1)
Binecuvintează, suflete al meu, pre Domnul şi toate cele dinlăuntrul meu să binecuvinteze numele cel sfânt al lui! (Ps. 102, 1)
Binecuvintează, suflete al meu, pre Domnul!
Doamne, Dumnezeul meu, mare şi minunat eşti tu: cu slavă şi cu strălucire împodobit. (Ps.103,1)Viu va fi sufletul meu şi te va lăuda şi judecăţile tale vor ajuta mei. (Ps. 118, 175)
Laudă, suflete al meu, pe Domnul! Lăuda-voi pe Domnul în viaţa mea. Cânta-voi Dumnezeului meu cât voi trăi! (Ps. 145, 1)

Pentru părinţi:
Doamne, sfinte, Împărate, care locuieşti sus în cer, caută cu milă şi cu îndurare asupra casei noastre. Dă sănătate tatei şi mamei, ca să poată îngriji de noi şi de toţi ai casei noastre. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu