miercuri, 25 august 2010

Rugăciunea ceasurilor


A SFÂNTULUI IOAN GURĂ DE AUR

Câte un stih, drept rugăciune, pentru fiecare oră din zi şi din noapte; sau toate laolaltă.

PENTRU CEASURILE NOPŢII

Doamne, nu mă lipsi pe mine de binele tău cel ceresc.
Doamne, izbăveşte-mă de muncile de veci.
Doamne, de am greşit măcar cu mintea, măcar cu gândul sau cu cuvântul sau cu lucrul, iartă-mă.
Doamne, izbăveşte-mă de toată neştiinţa şi uitarea, de neîndrăznirea şi de nesimţirea cea împietrită.
Doamne, izbăveşte-mă de toată ispitirea.
Doamne, luminează-mi inima pe care a întunecat-o pofta cea rea.
Doamne, eu ca un om am greşti, iat, ca un Dumnezeu ăndurător, mă miluieşte, văzând neputinţa sufletului emu.
Doamne, trimite mila ta întru ajutorul meu, ca să proslăvesc prea sfânt numele tău.
Doamne Iisuse Hristoase, scrie-mă pe mine, robu tău, în cartea vieţii şi-mi dăruieşte sfârşit bun.
Doamne Dumnezeul meu, deşi n-am făcut nimic bun înaintea ta, dă-mi harul tău, să pun început bun.
Doamne, stropeşte inima mea cu roua harului tău.
Doamne al cerului şi al pământului, pomeneşte-mă pe mine, robul tău, ruşinatul şi necuratul, întru împărăţia ta. Amin.


PENTRU CEASURILE ZILEI

Doamne, primeşte-mă întru pocăinţă.
Doamne, nu mă lăsa pe mine.
Doamne, nu mă duce pe mine în ispită.
Doamne, dă-mi cuget bun.
Doamne, dă-mi lacrimi şi aducere aminte de moarte şi umilinţă.
Doamne, dă-mi cuget să mărturisesc toate păcatele mele.
Doamne, dă-mi smerenie, curăţie şi ascultare.
Doamne, dă-mi răbdare şi voie nebiruită şi blândeţe.
Doamne, sădeşte în mine rădăcina bunătăţilor şi frica ta în inima mea.
Doamne, învredniceşte-mă să te iubesc cu tot sufletul şi gândul meu şi să fac întru toate voia ta.
Doamne, apără-mă de oamenii gâlcevitori, de draci şi de patimile trupeşti şi de toate celelalte lucruri necuvioase.
Doamne, ştiu că faci precum vrei tu, deci să fie şi întru mine, păcătosul, voia ta.
Că binecuvântat eşti în veci. Amin.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu