miercuri, 25 august 2010

Rugăciunea pentru LUNI


O veşnice Dumnezeule, Doamne Iisuse Hristoase, cu adâncă şi mare smerenie a inimii mele cunosc şi mărturisesc că greşesc în toate zilele dumnezeeştii tale dragoste. Pentru aceasta astăzi, că este Luni şi începutul spătămânii, cer ca să-mi laşi păcatele şi să mi le ierţi, rugându-mă cu smerenie milostivirii tale celei mari să-mi dai har să pun început bun, să port grijă şi să ostenesc pentru sufletul meu, pentru care ai petrecut atâtea osteneli şi ispite la sfânta ta răstignire, ca să mântuieşti zidirea ta. Si te rog, Dumnezeul meu şi Ziditorul meu, să mă îndreptezi de astăzi înainte spre bine până la sfârşitul vieţii mele, întru cinstea şi mărirea împărăţiei tale şi pentru mântuirea mea. O, Doamne ! astăzi îţi dau sufletul şi trupul meu şi voinţa mea, rugându-te să fie voia ta în mine precum îţi place. Dă-mi îngăduială să pot răbda şi mă pedepseşte aici întru această lume, după mila ta, iar nu în cealaltă viaţă. Si iartă pe cei vii şi pe cei morţi, după rugăciunile sfintei tale Biserici, şi mă învredniceşte şi pe mine şi pe ceilalţi, să ne bucurăm de mărirea ta în rai. La acestea pun mijlocitori pe sfinţii tăi îngeri, către care zic: O, cereşti slujitori şi slugi ale lui Dumnezeu! Păzitori ai oamenilor şi vrăjmaşi ai diavolilor, mă închin vouă, fericite duhuri, şi mă bucur de mărirea voastră, căci pururea staţi neadormiţi întru voinţele Dumnezeului nostru, cu nmultă pripă şi credinţă; voi pururea căutaţi şi nu dormiţi, pururea slijiţi şi nu osteniţi, pururea luptaţi şi pururea biruiţi şi nu este alta grija voastră, fără numai să depărtaţi pe vrăjmaşii lui Dumnezeu de la zidirea lui. O, binecuvântaţi păzitori ai oamenilor! mă închin vouă şi vă mulţumesc pentru ajutorul cel de toate zilele de ne daţi, pentru povăţuirea ce ne faceţi, pentru darul ce-l cereţi adesea de la Dumnezeu pentru noi, şi deosebi vă mulţumesc pentru grija ce aveţi de mine, nevrednicul şi păcătosul. O, sfinte îngere, păzitorul sufletului meu, şi tu Mihaile Arhanghele, ajutorul meu! nu vă scârbiţi de mine, nici mă lăsaţi pustiu, ci mă păziţi ziua şi noaptea, până îmi voiu da cu bună pocăinţă sufletul în mâinile lui Dumnezeu, Ziditorul meu ; măcar că eu nu vă ascult, nici primesc luminările şi povăţuirile ce îmi faceţi pentru folosul meu. Incă vă rog să aveţi grija sufletului meu şi să opriţi puterea vrăjmaşului, pentru va să nu mă împresoare. Si să mă mântuiţi de toţi vrăjmaşii cei văzuţi şi nevăzuţi, pentru ca să nu mai greşesc de acum înaintea Dumnezeului meu; şi mă învredniciţi să vă văd la moartea mea şi să staţi mprejurul meu şi să-mi mântuiţi sufletul meu şi să-l duceţi în ceruri, să se închine măririi feţei lui Dumnezeu şi să vadă bucuria sfinţilor lui; pentru ca să am pricină să vă mulţumesc acolo, pentru purtarea de grijă ce aţi avut pentru mine, şi să spun binele vostru cu glas neîncetat în vecii vecilor. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu