miercuri, 25 august 2010

Rugăciunea pentru MIERCURI


Prea puternice şi iubitul meu Doamne! Imi aduc aminte că te-ai născut om din Sfânta Fecioară în peşteră şi că te-ai vândut cu treizeci de arginţi de ucenicul tău cel viclean, pentru ca să ne răscumperi pe noi păcătoşii din mâinile diavolului. Pentru aceasta, te rog să te milostiveşti asupra mea, păcătosul, şi să mă răscumperi pe mine vânzătorul şi de toate zilele ucigaşul. Si aceasta să o faci pentru ca să cinstesc Naşterea ta cea sfântă şi mă închin dumnezeirii tale. Dă-mi, Doamne, iertare păcatelor mele cele multe şi putere să stau împotriva relelor trupului şi ale sufletului. Primeşte această mică a mea rugăciune şi smerita mea voinţă, că mă întristez pentru că te-am întristat şi mă amărăsc pentru că te-am mâhnit peste măsură. Incă, mă aduc pe mine ţie şi de voia mea mă dau în mâinile tale, pentru ca să mă pedepseşti precum mi se cade şi să mă tămăduieşti cu ierburi amare, ac un doctor bun, precum vei vrea ; pentru că altul nu poate să mă vindece, fără numai tu, Dumnezeul meu şi Ziditorul meu. La tine, drept aceea, am toată nădejdea mea, crezând că precum ai primit s te vinzi pentru mine, aşa îmi vei dărui şi acum mila ta, să mă răscumperi din veşnica muncă şi să mă aşezi întru împărăţia ta. Nu te depărta de la mine, care sunt mai rău vânzător decât Iuda ; nu lăsa să am în inima mea cugetele cele deşarte ale lumii ; nu mă slobozi să te îmbrăţişez şi să te sărut cu sărutare vicleană şi cu buze spurcate, nici să-ţi zic: «Bucură-te, Învăţătorule», cu gura mea cea spurcată, nici să te mai răstignesc în toate zilele cu faptele mele cele fără de lege, nici să te batjocoresc cu gândurile mele cele rele, precum făceau vrăjmaşii tăi pe vremea patimilor tale. Ci, ca femeia cea păcătoasă, să te spăl, nu cu mir, ci cu lacrimile ochilor mei; pentru ca să mă învrednicesc să aud şi eu din gura ta cea dulce: "Iertate să-ţi fie păcatele". Amin.

şi troparul:

Doamne, armă asupra diavolului crucea ta ne-ai dat-o nouă, că se scutură şi se cutremură, nesuferind a căuta spre puterea ei ; că morţii i-ai sculat şi moartea ai surpat. Pentru aceasta, ne închinăm îngropării şi învierii tale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu