miercuri, 25 august 2010

Rugăciunea pentru MARŢI


O Doamne şi Dumnezeul meu! Astăzi stau osândit înaintea feţei tale celei sfinte şi-mi mărturisesc nevrednicia şi neputinţa şi sărăcia mea cea mare. Pentru aceasta, o, Izvor dulce şi Noianul milei ! mă rog să deschizi stavilele cerului şi să reverşi peste mine bunătăţile milostivirii tale, pentru ca să pot scaote lacrimi, să plâng şi să spăl şi să luminez sufletul meu de împuţiciunea păcatelor cu pocăinţă tare şi adevărată. La aceasta, îţi aduc mijlocitor pe Înainte Mergătorul ioan să te roage să-mi dai darul acesta, către care zic: O, învăţătorule al pocăinţei şi făclie luminată a Soarelui celui de taină, Hristos Dumnezeu! primeşte ticăloasa mea rugăciune. O, mărite proorocule! care eşti mai mare decât toţi proorocii, precum Fiul lui Dumnezeu te-a numit în evanghelie, tu cel ce ai dezlegat legăturile sterpiciunii părinţilor tăi, tu care ai arătat pe Stăpânul Hristos poporului, tu care Lai botezat în Iordan şi ai văzut cerurile deschizându-se, tu care ai auzit glasul cel părintesc şi ai văzut pe Duhul Sfânt pogorându-se peste dânsul ca un porumbel, ascultă cererea mea, aprinde făclia păcătosului meu suflet şi mă luminează cu darul tău, pentru că eu sunt spurcat cu gandurile mele cerele rele şi grozave, de vreme ce am risipit părinteasca mea moştenire şi m-am făcut asemenea cu dobitoacele cele nepricepute şi pasc împreună cu ele, ticălosul, la aceste pământeşti, fără a gândi vreodată la cele cereti. Adevărat, îngere pământesc al lui Dumnezeu şi omule ceresc, eu am covârşit pe toţi oamenii întru răutăţi şi întru lucrurile cele necuviincioase şi pururea mă tăvălesc în tina păcatului şi n-am rămas nici zi, nic ceas, nici clipă de ceas în voia lui Dumnezeu ; ci am făcut numai voia vrăjmaşului meu, legat şi tras de dânsul cu voia mea, ca Samson cu cei străini de neam şi mort în groapa poftelor celor rele, ac odinioară Olofern, care era mai mult beat de pofta sa cea rea, decât de vinul ce i-a dat înţeleapta şi viteaza Iudita, care ca pe un nevrednic vieţii l-a omorât. Deci, te rog, înviază-mă cu mijlocirea ta de aceasta moarte, tu care stai în cer înaintea Celui fără de moarte şi veşnicului Judecător, făcându-L să se milostivească asupra mea. Ca cela ce ai multă îndrăzneală la dragostea lui, întinde mâna cu care l-ai botezat şi strică gândurile mele cele rele şi mă întăreşte să săvârşesc viaţa mea pe calea cea bună a lui Dumnezeu, şi precum în viaţă învăţai poporul cu limba ta, aşa şi acum învaţă-mă şi pe mine cu darul tău şi luminează mintea mea în poruncile Domnului, depărtează de la mine toate împotrivirile sufletului, mântuieşte-mă de veşnica muncă şi mă învredniceşte împărăţiei cerului întru care te bucuri ; pentru ca să laud şi să măresc numele tău cel sfânt. O, proorocule şi botezătorule! scrie cuvintele mele în inima ta şi însemnează ale tale întru a mea, pentru ca să ţin minte şi să le păzesc până voi săvârşi viaţa mea. Să stai lângă mine în ceasul morţii mele, pentru ca să mă păzeşti de tot păcatul şi să mă duci pocăit înaintea Stăpânului meu, Dumnezeu. Roagă-te încă şi pentru toată lumea, să dea Dumnezeu creştinilor ajutor, şi celor vii şi celor morţi; să-i odihnească de nevoile cele multe şi, ca un Preaputernic, să le dăruiască toate cele trebuincioase şi să-i învrednicească împărăţiei sale. Amin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu